kedd, április 06, 2010

Medvehagymaleves/Bärlauchsuppe

Rezept unten auch auf Deutsch

A medvehagymát addig nem ismertem (városi lány lévén), amíg Ausztiába nem jöttem. Itt igen népszerű, tavasszal szinte minden zöldségárusnál megtalálható. Hütteldorfban, ahol régebben laktunk, rengeteg volt belőle a kertben. Formája a gyöngyvirág leveléhez hasonló (ami viszont mérgező!), illata a fokhagymára emlékeztet. Virágzás előtt érdemes a leveleit leszedni.

Hozzávalók 4 személyre:
30 dkg medvehagymalevél
2 dkg vaj
2 ek liszt
4 dl tej
2 dl tejföl
só, bors

A medvehagymaleveleket megmosom és apróra összevágom. Egy fazékban felforrósítom a vajat és a leveleket megfonnyasztom benne (1-2 perc). Ráhintem a lisztet és kevergetve 4 dl vízzel hígított tejjel felöntöm. Sóval, fehér borssal ízesítem és 4-5 percig főzöm.
A tűzről levéve hagyom kissé hűlni és mixerrel pépesítem (ezt nem muszáj, de mi így szeretjük). Belecsorgatom a tejfölt, röviden ismét felforralom. Pirított kiflikarikákat lehet levesbetétként kínálni mellé.
***
Zutaten für 4 Personen:
300 g Bärlauch
20 g Butter
2 EL Mehl
40 ml Milch
20 ml Sauerrahm
Salz, Pfeffer

Gewaschenen und abgetropften Bärlauch fein hacken. Butter in einem Topf schmelzen lassen und Bärlauch darunter rühren, mit Mehl bestreuen und langsam mit 4 ml Wasser verdünnten Milchmischung aufgießen. Mit Salz und Pfeffer abschmecken und 4-5 Minuten kochen lassen. Im Mixer fein pürieren, Sauerrahm unterrühren. Die Suppe nochmals erhitzen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése