szerda, április 28, 2010

Gesztenyeparfé/Maroniparfait

A hétvégén ez a gyors desszert sikeredett abból a két csomag gesztenyemasszából, ami még a mélyhütöben árválkodott. Sajnos, az Ausztriában kapható gesztenyepüré egészem más (ízre és halmazállapotra is), mint az otthoni, ezért, ha Magyarországon járok, igyekszem több csomagot beszerezni. Ez alkalommal a hagyományos gesztenyepürét kissé unalmasnak találtam, ezért ezt a hideg finomságot ötlöttem ki, amelynek sikerétöl kezdetben kissé féltem. (Mint késöbb kiderült, minden ok nélkül.)

Hozzávalók kb. 20 szelethez:
500 g mélyhütött gesztenyemassza
1/2 dl rum
4 tojássárgája
100 g porcukor
2 tasak vaniliás cukor
3 dl tejszín

A gesztenyemasszát szobahömérsékleten hagytam kiolvadni. Akkor villával összenyomkodtam és a rummal simára kevertem. A tojássárgákat egy habüstbe csúsztattam és a porcukorral meg a vaniliás cukorral forró vízfürdöbe állítva, sürüsödésig kevertem. Ezután kanalanként a gesztenyéhez adtam.
A tejszínt kemény habbá vertem és több részletben a masszába dolgoztam.
Átlátszó háztartási fóliával kibéleltem egy kb 1,2 ürtartalmú sütöformát, belesimítottam a krémet és kb 12 órára a mélyhütöbe tettem.
Tálaláskor a parfét a formából egy tálra borítottam, lehántottam róla a fóliát és 1 cm-es szeletekre vágtam. Hogy izgalmasabb legyen egy kevés csokoládé öntetet is kínáltam hozzá.


Zutaten für 20 Stück:
500 g Maronipüree (Kastanienreis geht auch)
5 ml Rum
4 Dotter
100 g Puderzucker
2 Pkg Vanillezucker
30 ml Schlagobers

1 kleine Terrinenform mit Klarsichtfolie auslegen. Maronipüree und Rum glatt rühren. Dotter mit Zucker, Vanillezucker über Dunst dickcremig schlagen. Wenn die Masse erkaltet ist, das Maroni-Püree und das geschlagene Obers unterziehen und in die vorbereitete Form füllen. Diese etwa 12 Stunden in den Tiefkühler stellen. Vor dem Stürzen Model kurz in heißes Wasser tauchen, die Klarsichtfolie vorsichtig abziehen und in Scheiben schneiden.

5 megjegyzés:

  1. Hú ez jó lehetett, de rég ettem gesztenyéset! kár, hogy nem tudok kanyarítani belőle egy darabkát...

    VálaszTörlés
  2. De jó,hogy megosztottad velünk ezt a receptet.Nekem is van gesztenyepürém,már rég felhasználásra vár.Most kipróbálom én is.Köszönöm !

    VálaszTörlés
  3. Kata- Szivesen küldtem volna Neked az éteren keresztül :))

    Anna - Remélem, nem csalódtál benne.

    VálaszTörlés
  4. Ezt is kiírtam, nagyon tetszik.

    VálaszTörlés